Кращі стратегії на PC всіх часів — огляд і опис
Серія Warhammer 40,000
Дата виходу: 1992-2011 р. р.
Жанр: Стратегія в реальному часі
Серія Warhammer 40,000 найпопулярніша і одна з найбільш продаваних ігор. Шанувальники постійно чекають виходу нової гри. Найвідомішою є Warhammer 40,000: Dawn of War. Гравець вибирає расу (Імперська гвардія, Космодесант, Тау, Некрони, Орки, Хаос, Ельдари з кожною грою з'являються все нові раси) за яку хоче грати, після чого на планеті або планетах вибирає місце, яке хоче захопити і б'ється з тієї расою яка володіє цією землею. Warhammer 40.000: Dawn of War входить в топ кращих військових стратегій на ПК.
Бій відбувається в реальному часі на місцевості на якій відбувається бій. Гравці захоплюють спеціальні точки які дають вплив і будують генератори дають енергію, на ці ресурси будуються споруди, війська і виробляються поліпшення. Кожна раса володіє своїми військами, супер юнітами і героями і здібностями. Мета гри в кампанії захопити всі землі і стати покровителем усіх земель.
Серія Civilization
Дата виходу: 1991-2013 р. р.
Жанр: Глобальна стратегія, покрокова стратегія
У Civilization Створена повна модель розвитку людства починаючи з найдавніших часів і до сучасності Гравець повинен створити і розвивати свою могутню імперію, серед інших конкурентів, умовою перемоги може є військова перемога над усіма, перемога за очками, Гра закінчується 2050 р. або культурою або ж побудувати космічний корабель і полетіти до Альфі Центавра. Сила і розвиток цивілізації складається з розвитку та створення нових міст, створення виробництво в містах військ, наукові й військові дослідження. Також в грі можна створювати чудеса світу.
Для процвітання цивілізації гравець повинен уміти зосереджувати і балансувати між науковим прогресом, нарощуванням військової могутності, поповненням скарбниці, розвитком інфраструктури і культури, дипломатичними контактами і торгівлею з іншими цивілізаціями. Гравець може взяти участь в історичних подіях, які відбувалися, управляти лідерами такі як Сталін, Напалеон, Рамзес II, Катерина II і так далі. Яка з серії краща важко сказати. Хтось каже що частина найкраща, хто-то що четверта. Прихильники графіки заявляють що п'ята найкраща з цієї серії.
Warcraft III
Дата виходу: 3 липня 2002 р.
Жанр: стратегія в реальному часі з елементами RPG
У народі так званий «Варик» була однією з найбільш очікуваних ігор: понад 4,5 мільйона попередніх замовлень і більше одного мільйона копій гри, проданих менше ніж за місяць, що зробило її самої швидко розпродувати комп'ютерною грою. Гра отримала велику кількість позитивних рецензій, безліч видань відзначили гру титулами «Краща гра року» та «Найкраща стратегія року». Також гра отримала високі оцінки і у гравців. Гра просто культова. Досі стріми по цій грі збирають значну аудиторію. Також це рольова гра для слабких ПК.
У грі є 4 раси: Альянс (люди), Ніжити, Орда (Орки) і Нічні ельфи. Кожна раса має своїх унікальних героїв, які в битвах отримують досвід та новий рівень. З кожним рівнем відкриваються нові здібності героя. Також герої можуть купувати або піднімати з убитих мобів предмети, які покращують бойові характеристики героїв і оточуючих його військ. На різних картах гравці захоплюють рудники з золотом і видобувають ліс, на ці ресурси будують базу і юнітів і покращують їх характеристики.
Heroes of Might and Magic III
Дата виходу: 28 лютого 1999 р.
Жанр: Покрокова стратегія, RPG
Heroes of Might and Magic III покрокова фентезі гра, третя частина серії стала культовою і придбала безліч шанувальників по всьому світу. Незважаючи на вже застарілу графіку, у неї до цих пір грають тисячі гравців по всьому світу. Четверта і п'ята частина гри вийшли вже з більш краще графікою і поліпшеним гейплеем, тому якщо ви не є фанатом старих ігор, і любите графіком, то краще всього грати в останні частини. Вже протягом більше 10 років входить також в топ кращих РПГ ігор.
Гравець подорожує по глобальній карті героями які керують міфічними істотами, досліджуючи нові землі захоплюючи міста і б'ючись з ворогами. На карті гравець пересуває всього лише одного героя і може пройти тільки деяку відстань або зробити одне або кількох дій, після чого він пропускає хід і вже вороги під управлінням комп'ютера роблять свій хід. Нападаючи на ворогів ви переміщаєтеся в бойовий режим, армія ворогів і ваша армія істот стоять навпроти один одного, по черзі пересуваючи бойові одиниці потрібно знищити ворогів. З розвитком міст можна відкривати нові можливості і заклинання. Наймати війська.
StarCraft II
Дата виходу: 26 липня 2010 р.
Жанр: RTS, космічна стратегія
StarCraft II є другою частиною культової першої частини, що вийшла в далекому 1998 р. Друга частина гри стала найочікуванішою грою року у зв'язку з великою популярністю першої частини і повністю виправдала свої надії у гравців. Багато ігрові російські і зарубіжні портали поставили грі оцінки понад 9 балів з 10, У рейтингу гравців отримала 9,3 бала.
Сюжет гри і всі дії відбуваються в далекому майбутньому, а точніше XXVI столітті у віддаленій частині галактики Чумацький Шлях. Три раси Терраны, Зерги, і Протосы протистоять один одному. Гравці добувають два види ресурсів мінерали і газ веспен на які після чого будують будівлі і наймають бойові одиниці. Головним завданням є знищення бази противника. Кожен вид юнітів володіє своїми сильними і слабкими сторонами, тому для знищення певних типів військ противника треба наймати війська які добре їх знищують.
Серія Total War краща Rome: Total War
Дата виходу: 2000-2015 р.
Жанр: глобальна покрокова стратегія, стратегія в реальному часі
Total War рос. «Тотальна війна» серія ігор яка налічує вже сім ігор і різні доповнення. Різні ігри охоплюють різні часові історичні періоди і держави. Найпопулярнішою і культової є Rome: Total War вийшла в 2004 р. дії якої відбуваються у Стародавньому Римі в період Республіки з 270 року до н. е. до 14 р. н. е. Наприклад, дії Shogun: Total War відбуваються в Японії. Shogun: Total War в XVI столітті де правлячі династії протистоять один одному. Empire: Total War — в часи європейських колоніальних воєн і так далі.
Геймплей гри дуже схожий на Civilization. Гравець керує військами, містами і поселеннями на глобальній точці. Після завершення всіх дій гравець пропускає хід після чого конкуренти керовані ІІ роблять свій хід. Якщо ви або ваш ворог нападете один на одного, то ви переміщаєтеся на тактичну карту, де і керуєте у реальному режимі усіма своїми військами, атакуючи ними і розставляючи в зручних позиціях на карті.
Command & Conquer: Red Alert 1,2,3
Дата виходу: 1995-2009 р.
Жанр: Стратегія в реальному часі
Red Alert — гра вийшла в минулому столітті і захопила уми і душі геймерів по всьому світу, досі в неї грають тисячі людей, понад 30 мільйонів проданих копій. Дія гри розгортається в альтернативній історії, де війська союзників захищають Європу від агресивного Радянського Союзу. Гравець може вибрати одну з двох воюючих сторін: Альянс або СРСР. Відповідно, мета гри за Союзників — зупинити Сталіна, поки він не захопив весь світ, за СРСР — домогтися повного захоплення Європи. В залежності від обраної боку, перемога гравця призводить до однієї з двох альтернативних кінцівок.
Битви в грі проходять як на землі, на воді і в повітрі. Кожна сторона може мати свою базу і може навчати сухопутні війська, військово-повітряні сили і військово-морський флот. Кожна сторона також має унікальні особливості. Ігрова механіка являє собою те,що тепер навіть простий піхотинець може знищити танк. Танк може легко знищити кулеметний дот, невелика група гранатометників так само легко впорається з танком, якщо він не прикритий протипіхотної технікою або своєю піхотою, що змушувало використовувати в бою різні типи військ.
Серія ігор Europa Universalis
Дата виходу: 2000-2013 р.
Жанр: покрокова глобальна стратегія
Продовжує серію глобальних стратегій Europa Universalis. Як і попередні ігри серії, третя частина пропонує Вам очолити одне з держав світу. Суть гри: розвинути національні ідеї, які дають ігровий державі ті чи інші переваги; у міру відкриття нових державних технологій з'являється можливість вибрати одну з національних ідей. Дія гри відбувається в реальному часі, проте швидкості реакції від гравця не потрібно, так як в будь-який момент гри можна поставити паузу. Гра відбувається на схематично зображеної карті світу, розбитою на більш ніж 1500 морських і наземних провінцій.
Гравець може взяти під керування будь-яку країну з існуючих в цей історичний період (всього близько 200 держав). Під його контролем перебувають економіка країни, формування армій і флотів і управління ними, дипломатія, впровадження нових технологій, внутрішня політика держави, зміна державної релігії і колонізація нових земель.
Особливістю гри є прив'язка до реальної історії (зауважу, що в третій частині серії вже не прив'язується до історії і геймплей більш вільний) ; існують визначені заздалегідь для кожної країни історичні правителі, кожен з яких володіє певними здібностями, які впливають на гру, що існували в дійсності полководці (такі, як Суворов чи Наполеон I Бонапарт), першопрохідці, дослідники та мореплавці (такі, як Колумб, Єрмак і Фернан Магеллан), а також історичні події, які, як правило, відбуваються в тій же країні і в той же час, що і в реальній історії (наприклад, в 1517 відбувається подія, яка дає можливість перейти в протестантизм)
Company of Heroes 1,2
Дата виходу: 2006 р
Жанр: RTS, стратегія про другу світову
По геймплею Company of Heroes дуже схожа на Warhammer 40,000: Dawn of War. Гравець командує цілими загонами бійців, але є окремі унікальні одиниці. Кожен загін має шкалу життів (не окремий боєць) і якщо при пошкодженні загону життя закінчуються, то весь загін гине. Гравець може оснащуватися різним озброєнням, загони піхоти, вибираючи сам яку зброю перспективніший в битві. Після загибелі загону залишається озброєння яке можна підібрати і озброїти їм інший загін. Це відноситься навіть до зброї стаціонарного типу, такого як протитанкові гармати, станкові кулемети і міномети.
Кожна сторона в грі розділена на три унікальних напряму-піхотне, десантне і танкове у американців і оборонну, наступальну і пропагандистську у німців, просування в яких дає доступ до нових бойових одиниць і атак (наприклад, наліт штурмовиків). Іншою важливою відмінністю є те, що загони і юніти в грі мають три рівня досвіду. Після знищення супротивника виходить новий рівень який збільшує пошкодження, швидкість, здоров'я, броню або дальність огляду бойової одиниці, в залежності від її типу.
У грі є три види ресурсів: озброєння, паливо і особовий склад. Особовий склад використовується для будівництва будівель, найму нових бойових одиниць, як піхотних, так і бронетехніки, паливо, у свою чергу, для спорудження будівель і бронетехніки, а озброєння — для забезпечення загонів додатковим зброєю, наприклад, гранатометом, для артилерійських та авіаударів або для того, щоб ваша техніка отримала нові можливості. Поповнення ресурсів здійснюється за допомогою контрольних точок.
Age of Empires III
Дата виходу: 8 жовтня 2005 р.
Жанр: Стратегія в реальному часі
Age of Empires III стратегія заслужила всесвітнє визнання завдяки своєму інноваційному і захоплюючому ігровому процесу. Age of Empires отримала великі рейтинги на ігрових порталах і журналах. Особливістю цієї гри є грамотно виконаний штучний інтелект (супротивник яким керує комп'ютер). Гравець управляє однією з держав (Великобританія, Пруссія, Голландія, Іспанія, Португалія, Російська імперія, Османська імперія, Франція), яка вирушила на завоювання нового світу (Америка).
Основна дія відбувається в колоніях, на звичною для подібних ігор карті, але тепер у кожної держави є рідне місто в Старому Світі. Він служить єдиній меті — допомоги своєї колонії. У грі три ресурсу: їжа, дерево і гроші. Які видобувають різні будівлі. Переходи між епохами, п'ятьма епохами: досліджень, колонізації, фортець, індустріальна і епоха імперії. Військові академії тренує, перев'язує відправляє в колонії солдатів. Піхота залежить від національної приналежності міста, у іспанців це будуть родельеро, а у росіян — стрільці і козаки. В академії проводиться поліпшення параметрів військ.
Битви відбуваються в реальному часі. Максимальна чисельність загону і групи солдатів, виділених «рамкою», — 50 юнітів. У стріляє піхоти чотири побудови: звичайна шеренга, яка зручна для стрільби залпом, розріджений дію, знижує втрати від артилерійського вогню, рукопашний бій і каре. У піхоти ближнього бою три побудови, два таких же, власне ближній бій і каре, і круговий побудова для прикриття стрільців. Кавалерія вивчилася трьом побудов — все ті ж ближній бій і каре, а також режим настання зі зниженою швидкістю, але з нанесенням ушкодження по площі.
XCOM: Enemy Unknown
Дата виходу: 9 жовтня 2012 р
Жанр: Покрокова стратегія, Тактична RPG, про інопланетян
Відео огляд XCOM: Enemy Unknown
Гра є рімейком (переробка) популярною і старої гри X-COM: UFO Defense вийшла в далекому 1993 році. На планету Земля нападають прибульці і починають інопланетне вторгнення. Гра ведеться від імені командира секретної міжнародної організації XCOM (підрозділ по боротьбі з інопланетянами), яка володіє передовими технологіями, озброєнням та науковими розробками людства. У ній працюють найкращі фахівці світу — військові і вчені. Організація повинна вести бойові дії проти інопланетян, загрозливих існуванню людської цивілізації.
Гравцеві надається центральна база XCOM, з якої здійснюється стратегічне керівництво організацією: спостереження за діями прибульців на глобальній карті світу за допомогою супутникової мережі, розподіл фінансування на розвиток науково-технічного потенціалу, озброєння та розміщення перехоплювачів для знищення літаючих тарілок, а також проведення бойових операцій проти прибульців силами наявних бійців у наземних сутичках. База гравцеві видається у вигляді «мурашиної ферми» — зрізу грунту, що дозволяє дивитися на приміщення «збоку».
У Тактичному бою бійці виконати до двох дій по черзі — перебіжку, постріл, кидок гранати, використання аптечки. У кожного бійця лише три характеристики: влучність, сила волі і окуляри здоров'я. Після першого просування в званні солдат отримує спеціалізацію. Це може бути штурмовик, снайпер, важкий піхотинець або солдатів підтримки.
Homeworld
Дата виходу: 28 вересня 1999 р.
Жанр: стратегія в реальному часі
Пророблена графіка і тривимірний ігровий простір — реалізація шести ступенів свободи (можна розглядати полі бою, бойовий флот під різними кутами) пересування ігрових об'єктів та наявність продуманого управління флотом в трьох вимірах. Багатий і складний сюжет, поступово розкривається безпосередньо в процесі гри. У такій ігровій місії гравець отримує той флот, з яким завершив попередню.
На початку гри гравець може вибрати флот двох рас Кушан, або Таидан: на подальшому сюжеті це ніяк не відбивається, змінюються лише бойові одиниці. Ключовою особливістю флоту як Кушан, так і Таидан є наявність головного материнського корабля, що виконує роль основної бази операцій. Материнський корабель має власне озброєння, і гіпердвігатель, що дозволяє долати значний простір.
Весь космічний флот ділиться на бойовий флот і флот підтримки. Флот підтримки включає в себе спеціальні кораблі, такі як збирач і контролер ресурсів, дослідницький корабель, зонд, судно-детектор кораблів невидимок, генератор гравітаційного колодязя. Бойовий флот поділяються на класи: Малі кораблі — винищувачі, корвети, Важкі кораблі — фрегати, Надважкі кораблі, Флагмани.
Серія ігор Stronghold
Дата виходу: 1993-2014 р.
Жанр: Стратегія в реальному часі, економічна стратегія
Ігрова система всіх ігор серії базується на економічному симуляторі середньовічного міста або замку. В іграх присутній ряд унікальних параметрів, характерних тільки для ігор серії Stronghold. Так, у першому Stronghold вперше був введений параметр «популярність», що впливає на працездатність і кількість населення. Бойова система стандартна для стратегій — безпосереднє управління групами юнітів .Економічна складова — одна з головних в іграх серії. Існують досить складні і довгі виробничі ланцюжки. Як правило, в іграх серії більшу увагу приділено саме економічної, а не військової складової середньовічних замків.
У всіх іграх серії, крім Stronghold Kingdoms, існують кампанії (серії сюжетно-пов'язаних місій) і режим редактора карт. В Stronghold єдина кампанія, в інших іграх існує кілька кампаній.
У всіх іграх, крім Stronghold і Stronghold Kingdoms, є можливість грати проти комп'ютерних супротивників на обраній карті. В Stronghold і Stronghold 2 присутній режим облоги (облога або захист замку без ведення економіки). В перших іграх серії (до Stronghold 2 включно) присутній режим вільного будівництва (ведення економіки без війни).
Spore
Дата виходу: 5 вересня 2008 р.
Жанр: RTS, симулятор бога, ігри з створенням героя
Spore гра є симулятором еволюції життя на планеті, а також стратегією і космічним симулятором. Мета гри полягає в розвитку істоти від мікроорганізму до просунутої космічної раси. Під час проходження гри є можливість вносити зміни в істоту, покращуючи його характеристики.Так само, у міру розвитку,гравець буде самостійно створювати різну техніку та будівлі, або вибирати готові варіанти з каталогу.
На початку гри під управління гравця потрапляє мікроорганізм, який живе у водному середовищі. На даному етапі гри, Щоб вижити, мікроорганізму необхідно харчуватися шматочками м'яса або водоростями, а також намагатися, щоб вас не з'їли інші м'ясоїдні істоти. З поїданням їжі клітка росте і перетворюється в мікроорганізм. Після чого істота вибирається на землю, де так само розвивається. Згодом під вашим керівництвом виявиться плем'я, цивілізація і космос якими ви повинні будете керувати.
Ground Control 1,2
Дата виходу: 2000 м, 2004 р
Жанр: Тактична стратегія в реальному часі
Ця гра була передовою грою свого жанру і здобула безліч нагород. Ground Control має тривимірну графіку і вільно обертається камеру, що дозволяє гравцеві дивитися на бій з будь-якого ракурсу. У грі повністю відсутні збір ресурсів, розвиток бази і дослідження. Мета гравця — управління обмеженою кількістю бойових одиниць і виконання з їх допомогою різноманітних завдань.
Головна мета гри — знищення військ і будівель опонента з використанням особливостей рельєфу і сильних сторін власної армії. Бойові одиниці включають в себе різні типи бронетехніки, літаків і солдатів, що доставляються на полі бою орбітальними човниками. Після початку чергової місії гравець не може викликати підкріплення, що вимагає ретельного вибору бойових одиниць і їх конфігурації до битви.
Найважливіший елемент гри — вимога до тактичного підходу в будь-якій ситуації. Кожен загін має свої яскраво виражені сильні і слабкі сторони. Бойові одиниці об'єднані в загони. Гравець може віддавати накази лише загонам, хоча самі одиниці будуть битися і отримувати пошкодження окремо. Існує чотири категорії загонів: піхота, бронетехніка, підтримка, і авіація. Гравець може вибирати конфігурацію кожного окремого загону до битви. Наприклад, танковий загін корпорації Крейвен може існувати в чотирьох конфігураціях: розвідувальна, легка, основна, і важка. У кожної з них є свої переваги і недоліки, тому різні конфігурації підходять для різних завдань.
Тибериумная серія Command & Conquer
Дата виходу: 1995-2010 р.
Жанр: Стратегія реального часу
Серія успішних комп'ютерних ігор, має найбільші продажі серед серій стратегій. Дія гри розгортається в альтернативній тимчасової реальності, умовно сучасної нашої, в якій у всьому світі йде війна між двома глобальними угрупованнями — міжнародними військами ООН, об'єднаних у Глобальну Оборонну Ініціативу, і військово-релігійним Братством Нод на чолі з його харизматичним лідером Кейном, що борються за володіння інопланетної субстанцією тиберієм, повільно поширюється по всій планеті.
Геймплей гри будується за принципом -зібрати ресурси побудувати базу знищити противника. Єдиним джерелом грошей (кредитів) в грі є тиберій. Іншим важливим ресурсом у грі є електроенергія, вироблена тільки энергостанциями. Різні споруди і юніти, вироблені гравцем, в сукупності утворюють технологічне дерево, в якому доступ до технологічно більш досконалим, а відповідно, більш дорогих споруд і юнітам. База може бути захищена різними спорудами, в число яких входять як загороджувальні зміцнення.
Divinity: Original Sin
Дата виходу: 2014 р.
Жанр: Покрокова стратегія, RPG, про магію
«Божество: Первородний гріх» — зтратегическая покрокова RPG з видом зверху. Дії гри відбуваються у вигаданій фентезийной всесвіту, де два герої відправляються в небезпечну пригоду на пошуки таємничого ордену під назвою «Джерело». Адепти ордену використовують заборонену магію і практикують жертвопринесення для своїх темних цілей. Один з найкращих інді проектів, за останній час. Гра робилася на гроші з пожертвувань гравців і завдяки цьому вийшов штучний проект зроблений з душею.
Проект відрізняється хорошим графічним виконанням, великою і цікавою всесвіту, а також безліч квестів і побічних завдань, але головною особливістю стало взаємодію з навколишнім світом. Гравець може комбінувати різні предмети, використовувати їх в ролі барикад і зброї, або використовувати силу стихій. Стала кращим інді проектів за версією багатьох ігрових журналів.
Cities: Skylines
Дата виходу: 2015 р.
Жанр: Містобудівний симулятор, економічна гра
Містобудівна стратегія з елементами економіки та логістики. Гра являє собою просунутий симулятор, в якому гравець повинен побудувати сучасний мегаполіс і створити кращі умови для комфортного життя городян, маючи в запасі обмежені фінанси і ресурси.
Гра зможе порадувати широкими можливостями в споруді будівель, створення комунікацій, а також у розвитку інфраструктури міста. Особлива увага приділяється дрібним деталям начебто електрифікації будинків, прокладання водопроводу і каналізації, а також створення хороших умов для бізнесу.
XCOM 2
Дата виходу: 2016 р.
Жанр: Покрокова стратегія, RPG
XCOM 2 — покрокова тактична стратегія з елементами RPG. Сюжет гри розповість про Землю, яку захопили інопланетяни. Інтервенти зломили опір і повністю колонізували планету встановивши постійне стеження і контроль за залишками людства. Але на одній з околиць великого міста, знову починає працювати організація XCOM. Цю гру дуже багато чекали і вона вдалася. Більшість ігрових журналів визнали її найкращою грою року, а також кращою стратегій року.
Геймплей як і в першому XCOM. Качаємо летючу базу висаджуємося на завдання зі своїм загоном і на гексагональних картах в покроковому режимі знищуємо всіх інопланетян отримуємо досвід, бійцями і качаємо їм перки. В процесі проходження можна випробувати великий набір інопланетного зброї, прокачати навички та спеціалізації, а також битися з переважаючими силами космічних загарбників.
Stellaris
Дата виходу: 2016 р.
Жанр: Глобальна космічна стратегія.
Космічна 4X стратегія в реальному часі. Сюжет гри полягає в протистоянні позаземних цивілізацій, які досліджують космічні глибини, колонізують нові планети, добувають цінні ресурси і прагнуть до повного домінування у всій галактиці.
Гравець зможе вибрати одну з багатьох рас, визначити політичні погляди і головні напрями в розвитку, а потім довести створену цивілізацію до світового панування. Ключові особливості Stellaris – генеруються галактики і планети, широкий арсенал бойових кораблів, а також можливість використовувати військову силу або дипломатію.