Зоряна Федерація — космічна онлайн стратегія в реальному часі для цінителів жанру
Назва гри: «Зоряна Федерація»
Офіційний сайт: starfederation.ru
Дата виходу: 4 грудня 2014 р.
Жанр: космічна онлайн стратегія, стратегія в реальному часі
Тип гри: браузерна
Зоряна Федерація, далі ЗФ, — це космічна онлайн стратегія в реальному часі, браузерна ММО з величезними, а часто і унікальними можливостями. Заява кілька сміливе, але незабаром ви самі переконаєтеся в його обґрунтованості. Але для початку, виділимо основні моменти:
- Безкоштовна браузерна гра на швидкому сервері.
- Вісім ігрових рас, у кожної з яких є свої переваги та недоліки.
- Розвинена економічна система — 19 видів ресурсів, що видобуваються, поділених на 5 груп, 13 видів матеріалів, що комплектують кораблів, валюта, населення, шпигуни, диверсанти, кораблі – все це можна добути, зробити, купити або продати, а багато ще й забрати.
- Видобуток артефактів і унікальних Пристроїв Стародавніх на планетах і астероїдних полях.
- Багатопланові шляху розвитку, можливість зосередити увагу на якомусь одному аспекту або розвиватися в усіх напрямках.
- Бої в реальному часі, автоматичне або ручне управління кожним типом корабля.
- Розвинена дипломатія, шпигунство і диверсії.
- Не обмежені рівнями дослідження, не вимагають вкладень матеріалів, проектування і виготовлення власних унікальних кораблів з мільйонами (і це правда!!!) варіантів комплектації.
- Війна, піратство, набіги і знищення планет.
- Чудове оформлення, детальна карта з переміщенням флотів, зоряні системи в 3D і інші достоїнства цієї, безсумнівно, неординарною гри у світі зоряних стратегій.
Але про все по порядку:
Раси Зоряної Федерації
Це ваш єдиний і головний вибір перед початком гри і рекомендуємо приділити йому особливу увагу. Рас всього сім, плюс загадкова, часом дуже злобна, але по більшій частині байдужа до вас раса борго яким керує ІІ. У борго все найкраще – кораблі, компоненти корпусів, зброю, захист, видобувні та археологічні модулі. У них досить складна і важко прогнозована тактика бою, звичка надсилати підкріплення, якщо гравець занадто захопився введенням своїх сил у бій, вміння знаходити оптимальну позицію для пострілу та інші особливості, які роблять їх просто джерелом задоволення для любителів PVE-боїв (людина з комп'ютером). Але є і недолік – бій з боргом не для новачка, за винятком окремих місій.
Що ж стосується інших семи рас, у кожної з них є свої плюси і мінуси. Коротко пройдемося по кожній з них:
- Геліони – краще виробництво, другі у війні, найгірші в шпигунстві, прирості населення і торгівлі. Виробляють найкращі двигуни.
- Велиды – найкращі воїни, другі в шпигунстві, найгірші в прирості населення, видобуток ресурсів і торгівлі. Виробляють найкраще зброю і захист для кораблів.
- Тормали – кращі в торгівлі, другі в науці, найгірші у війні, виробництві і видобутку ресурсів. Виробляють найкращі вантажні відсіки і ангари для авіаносців.
- Мруны – кращі в прирості населення, другі в торгівлі, найгірші в науці, шпигунстві і війні. Виробляють найкращі будівельні, житлові та ремонтні модулі.
- Зекты – найкращі у видобутку ресурсів, другі у виробництві, найгірші науці, шпигунстві і війні. Виробляють найкращі бурові установки для видобутку ресурсів на астероїдах.
- Гларги – кращі в науці, другі в прирості населення, найгірші у видобутку ресурсів, торгівлі та виробництві. Виробляють найкращі реактори і енергощіти.
- Астоксы – кращі в шпигунстві, другі у видобутку ресурсів, найгірші в науці, виробництві і прирості населення. Виробляють найкращі радари, астросканеры, пристрої маскування кораблів, ракет і ПРО, археологічні модулі.
Кожна раса дихає власним типом атмосфери і може без проблем колонізувати відповідну планету. Для проживання на чужій планеті з атмосферою необхідні енерговитратні купола. Винятком є мруны – вони можуть без проблем жити на планеті.
Вибирайте расу усвідомлено, але врахуйте, навіть вибір суто мирної раси не завадить вам стати кращим воїном Всесвіту ЗФ. Є безліч інших факторів, що дозволяють створити кращі кораблі, і ваша тактика бою. Ще рекомендуємо врахувати, що приналежність до більш рідкісним рас робить вас бажаним членом навіть провідних Альянсів (кланів), де потреби у вироблених вашої расою компонентах нерідко перевищують можливості виробництва.
Про економіку
Як говорилося вище – економіка тут дуже складна, але тим цікавіший процес розвитку. Тут немає, як і в більшості ігор, 3-4 видів ресурсів. Тільки палива для кораблів і електростанцій використовується 3 види, а є ще 19 видів видобутих ресурсів, з яких виробляється 13 видів матеріалів. Більшість ресурсів видобувається на планетах і астероїдах, але є унікальні, які присутні виключно на астероїдах або виробляються тільки на орбітальних станціях. Для видобутку на астероїдах необхідно будувати видобувний флот, а для цього необхідні відповідні дослідження, орбітальна станція з командним центром, доком і ангаром. До речі, ваша перша планета абсолютно недоторканна, так само як і її орбітальна станція і усі розташовані на її орбіті флоту. Відмінний спосіб зберегти кораблі без необхідності постійних перельотів.
Процес колонізації досить простий – вам потрібно досліджувати конгрес колоній, побудувати флот з будівельним і житловим модулем і побудувати орбітальну станцію на обраній вами планеті. Потім на черзі будівля колонії і подальший розвиток планети на благо вашої імперії. Але врахуйте, орбітальна станція може бути знищена, а всі будівлі на планеті знесені шляхом бомбардування або диверсій. Хоча бомбардування — це дуже складно і дорого навіть для досить розвинених гравців, а диверсії можна попередити контрзаходами. Та й на вашу зоряну систему поширюється захист новачка до досягнення позначки в 3000 очок рейтингу.
Звичайно, в будь безкоштовної стратегії є своя ігрова валюта, запас якої можна поповнити шляхом пожертвувань. Тут це IG – головна валюта Федерації. Але є одна рідкісна особливість – можливість продажу ресурсів і матеріалів Федерації за IG. Однак це для самих ледачих або провідних гравців з переповненими складами. Більш активні використовують інші способи заробітку. Новачок отримує, у сумі, 35 000 IG -5000 підйомні на початку гри і 30000 за розвиток (по 10 за кожне нове очко рейтингу до кордону 3000) і, крім цього, може щодня заробляти премію, увійшовши в трійку лідерів розвитку. Крім того, IG отримує трійка лідерів військового рейтингу, вони є премією (і часом досить значною) при дослідженнях деяких артефактів, і, звичайно ж, існують величезні можливості для торговельних операцій – продавати іншим гравцям можна все, від руди до планет і населення. Але для цього потрібен добре розвинений торговельний центр.
Війна і кораблі
А тепер переходимо до «родзинки» ігри – кораблям та військовим діям. Ви сам творець і конструктор, створюєте проект для вирішення певних завдань. В ЗФ не існує поняття «найкращий корабель», тут на кожну дію є протидія. А вся суть у розмаїтті комплектуючих і таких поняттях як дальність стрільби, бойова швидкість і сигнатура. Не вдаючись у складності, пояснимо на простому – не паліть з гармати по горобцях. Майже у кожного зброї є параметр сигнатури, а у корабля – його обсяг. Так от, для успішної стрільби сигнатура повинна бути менше або дорівнює обсягу корабля, а сам корабель перебуває в зоні досяжності зброї. У вас потужний корабель, але невідповідний проти конкретного супротивника зброю – вас будуть розстрілювати безкарно. У вас відповідне зброю, але мала бойова швидкість – вас розстріляють здалеку. Тому думайте, експериментуйте, створюйте проекти – для цього у вас є всі можливості.
Що ж це за можливості?! Однаковими для всіх рас є лише типи корпусів з кількістю слотів під модулі, але самі модулі різні, як і характеристики корпусів (місткість, живучість і т. д.). Всього компонентів більше 50-ти – двигуни, реактори, видобувні модулі, сканери, радари, пристрої маскування і мн. ін. найменувань і, звичайно ж, зброю і захист. При цьому можна спроектувати корабель з модулем будь-якої раси будь-якого рівня, в т. ч. і боргів. І тут не діє принцип – чим вище рівень, тим краще. Якщо вам потрібно вписатися в певний обсяг, місткість, досягти певної швидкості, то малоуровневый модуль буває більш цінний в ЗФ, ніж найвищий.
Виробляються модулі на заводах комплектуючих, при тому кожен може зробити лише модулі своєї раси, велика частина з яких мають далеко не найкращі показники. Вихід – кооперація з іншими гравцями, купівля або замовлення модулів у представників рас, що мають бонус при їх виробництві. Словом, якщо ви граєте гларгами, то при будівництві простого транспорту вашим власним буде тільки реактор і гравітаційний обчислювач для стрибка в іншу галактику. Вам доведеться замовляти двигуни у геліонів і відсіки у тормалей, якщо звичайно не хочете отримати завідомо повільний і маловместительный корабель.
Осібно стоять комплектуючі раси борго, яким «грає» ІІ. Там всі комплектуючі особливо гарні й помітно перевершують кращих представників інших рас. Їх теж можна використовувати при будівництві кораблів, правда для цього необхідно зібрати уламки в бою, провести розкопки після бою з боргами, дослідити артефакти, виконувати завдання ЗФ, а також купувати або отримувати в дар комплектуючі у інших гравців.
Ну а тепер про бій. Це окремий режим, який складається з 1 до 30 (максимум) циклів по 5 хвилин кожний. Будучи онлайн ви можете пересувати кораблі на потрібну позицію, враховуючи дальність знарядь і загальну ситуацію, вибирати мету для кораблів одного проекту в складі флоту, вводити підкріплення або виводити флот з бою. При цьому за час бою підкріплення може прийти і від інших гравців. Будучи оффлайн гравець може встановити автоматичні установки на поведінку флоту – кількість циклів, поведінку і т. д. Полі бою поділено на 30 позицій, і в них вимірюється бойова швидкість за цикл і дальність гармат і ракет. Загалом, тут далеко не дві кнопки для управління в іграх і є де розгулятися стратегічного мислення.
Про науку і дипломатії
У грі є 8 видів договорів дозволяють вести торгові відносини, воювати, спільно користуватися гипервратами і т. д. При цьому ви можете придбати членство в гільдії що дають ряд переваг у бою, в польотах, торгівлі та ін. аспектах. У перший раз ви отримуєте безкоштовне одномісячне членство після побудови певних будівель, яке потім можна продовжувати. Особливої згадки заслуговує система Альянсів (кланів). Член Альянсу автоматично укладає ряд договорів з соалами, а також отримує доступ до огляду карти і досліджень – може будувати будівлі і виробляти комплектуючі максимально вивченого рівня іншими гравцями вашого Альянсу.
І, нарешті, про науку. Дослідження не обмежені рівнями і не вимагають витрат матеріалів. Потрібні тільки наукові будівлі, скромно споживають енергію і кредити на утримання. Будівлі виробляють науковий потенціал і додають кількість черг, які йдуть у загальну скарбницю вашої імперії. Відповідно, дослідження не прив'язані до ресурсів окремої планети, що є величезним плюсом. Те ж саме стосується і проектного потенціалу, що виробляється Конструкторськими бюро. Він необхідний для проектування кораблів. Третій потенціал – археологічний. Він залежить від рівня планетарного Археологічного центру, в якому досліджується конкретний артефакт.
Висновок
Справедливості заради скажемо і про основному недоліку (або гідність!!!) ігри – порівняльної складності ЗФ, стоїть окремо у низці інших представників жанру творці, яких бояться ставити перед користувачами занадто складні завдання. Та тут не три ресурсу і не дві кнопки бою, але для багатьох гравців цінний саме такий підхід, важливі складність і багатоваріантність гри, тим більше що зрозуміти основні нюанси допомагають завдання, за виконання яких Федерація виплачує винагороду. В середньому ж, як показує практика, достатньо одного вечора уважного вивчення для поняття основних аспектів. Так і чат в грі завжди відкритий для питань новачків!
ГРАТИ