Підбірка кращих історичних стратегій
Нижче добірка історичних стратегій для ПК. Я постійно стежу за новинками і тому додаю сюди нові, які виходять або які я знаходжу. Тут зібрані тільки стратегії, є окрема добірка історичних ігор.
Серія Civilization
Дата виходу: 1991-2016 р.
Жанр: Історична покрокова стратегія, глобальна стратегія, економічний симулятор
Гравець зможе взяти на себе роль правителя невеликий і дуже бідної країни, який повинен зробити з неї саму могутню імперію в світі. Ігровий процес охоплює досить великий проміжок часу і від дій гравця буде залежати розвиток конкуруючих країн, їх технологій, економіки і т. д. Головне завдання гри – створити масштабну імперію, яка зможе протриматися найбільш тривалий час.
Гравець починає свій шлях з невеликого слаборозвиненого поселення. Його потрібно розвивати до стану мегаполісу. Перший місто є відправною точкою, з якої будуть розвиватися усі подальші події. У процесі гри, геймер зможе спостерігати розвиток інших цивілізацій (вони будуть розвиватися за історично достовірного сценарієм), а також впливати на них різними способами (оголошувати війну, створювати альянси, надавати допомогу і т. д.) З головних особливостей гри слід виділити: динамічний розвиток цивілізацій, випадкові події на кшталт землетрусів і вивержень вулканів, а також величезна кількість юнітів і достовірні історичні події.
Серія Age of Empires
Дата виходу: 1997-2011 р.
Жанр: RTS, військова стратегія, містобудівний симулятор, про середньовіччя,
Події гри повідають про становлення перших імперій, починаючи від витоків і закінчуючи повним розпадом. Гравець бере під управління одну із шістнадцяти ворогуючих фракцій, кожна з яких володіє своїм сюжетом, кампаніями, архітектурою, типом війська, юнітами і т. д. Фракції умовно діляться на п'ять цивілізацій: Єгипет, Грецію, Рим, Вавилон та Азію. У проекті доступно однокористувальницька гра, а також онлайн битви з підтримкою до восьми гравців.
Ігровий процес проекту, зможе пронести геймера через цілі тисячоліття. Починаючи з кам'яного століття, гравець повинен розвивати свою імперію, досліджувати нові технології, покращувати військо, будувати міста і воювати з ворожими фракціями. В ході досліджень, міста гравця будуть переходити в нові історичні епохи, що у свою чергу зможе відкрити доступ до нових зразків зброї, екіпіровки і технологій.
Серія Europa Universalis
Дата виходу: 2000-2013 р.
Жанр: Історична стратегія в реальному часі, глобальна стратегія
Проект зможе перенести гравця в проміжок часу між 1444 і 1821 роками. Цей час охоплює період найгучніших географічних відкриттів, становлення сучасного світу, активний розвиток науки, перехід від середньовічних технологій до більш сучасним методам виробництва. Гравець зможе взяти на себе роль правителя однієї з європейських країн, і постаратися створити з своєї держави саму могутню імперію.
У грі реалізована повна свобода дій, але в той же час, присутні реальні історичні події, начебто війн, хрестових походів, революцій і т. д. Гравець бере під контроль будь-яку з європейських країн і починає створювати глобальну імперію, аннексируя території сусідів, поглинаючи більше слабкі країни цілком і створюючи несприятливі умови для існування конкурентів. Кожна дія гравця буде відображатися на світі гри. Відрізавши одну з країн від родовища цінних ресурсів, можна спостерігати як в'яне її економіка і погіршується рівень життя. Під час виходу, гра отримала безліч позитивних відгуків від ігрових критиків і журналістів. Проект похвалили за широкі політичні і дипломатичні можливості, а також велика кількість DLC.
Серія Total War
Дата виходу: 2000-2016 р.
Жанр: Покрокова стратегія, RTS, глобальна стратегія, про Рим
Події гри займають проміжок часу між 270 роками до нашої ери і 14 роком нашої ери. Цей час охоплює становлення Римської Імперії і множинних громадянських воєн, які траплялися між різними фракціями, які бажають одноосібно правити величезними територіями.
Проект об'єднує в собі такі жанри як глобальна покрокова стратегія та стратегія в реальному часі. В режимі глобальної стратегії гравець зможе робити масштабні і значні речі в покроковому режимі. Приміром, у цьому режимі можна оголосити війну, почати захоплення ворожих територій або виконати інші глобальні дії. В режимі стратегії в реальному часі, гравець отримує контроль над групами юнітів, якими треба керувати на деталізованої карті місцевості.
Серія Козаки
Дата виходу: 2001-2016 р.
Жанр: RTS
Гра знаходиться у часових межах, які охоплюють проміжок часу між XVII і XVIII століттями. Сюжет ігрової компанії, повністю залежить від обраної фракції. Гравець зможе взяти участь в таких історичних подіях, як українська Війна за незалежність, російське придушення повстання Разіна, а також Велику Північну війну, французьке участь у тридцятилітній війні і т. д. В проекті присутній однокористувальницька компанія і онлайн битви, що підтримують до чотирьох гравців.
Основна суть гри полягає в повному знищенні всіх будівель супротивників. Гравець починає свій шлях з невеликого поселення, яке потрібно як можна швидше поліпшити і розвинути. Для цього слід надіслати робітників на вирубку лісу, видобуток руди та польові роботи. Це допоможе забезпечити місто основними ресурсами, потрібними для нормального розвитку і утримання війська. Також в проекті є кілька фракцій, кожна з яких володіє своїми позитивними і негативними сторонами. Приміром українська кіннота досить мобільна і завдає багато шкоди, але в той же час володіє зниженим запасом здоров'я і слабким захистом. В цілому, з-за великої кількості юнітів, різноманітного геймплея за кожну з фракцій, а також за історично-достовірні події, проект отримав величезну популярність у всіх любителів real-time стратегій.
Industry Giant II
Дата виходу: 2003 р.
Жанр: Стратегія в реальному часі, економічний симулятор
Починаючи з 1900 року, у гравця є приблизно 100 років, щоб створити власний бізнес, налагодити виробництво і створити з цього цілу індустрію, здатну вплинути на розвиток міст. Геймер зможе вибрати будь-який напрямок виробництва і постаратися створити по-справжньому прибуткова справа, яка зможе принести величезні гроші.
Проект являє собою просунутий економічний симулятор з великою увагою до дрібних деталей. Для створення успішного бізнесу, гравець повинен прораховувати кожну дрібницю, яка буде здатна вплинути на дохід. Приміром часті поломки транспорту, з-за неякісного дорожнього покриття, зможуть значно підвищити вартість транспортування готової продукції до місця її реалізації. Варто відзначити те, що проект прив'язаний до часу, тому товари будуть відкриватися в слід за розвитком і потребами. Гра зможе сподобається всім любителям економічних стратегій, а також обізнаних симуляторів бізнесу.
The Entente Gold
Дата виходу: 2003 р.
Жанр: Стратегія в реальному часі, про Першу світову
Дії гри відбуваються під час однієї з найжорстокіших воєн в історії людства – Першої світової війни. Гравець зможе стати воєначальником однією з п'яти сторін конфлікту і спробувати переписати історію на свій лад. Ігровий процес перенесе гравця по всіх ключових місць битв, на зразок битви при Вердені, Соммі, Брусилівському прориві і т. д.
У грі доступно п'ять країн учасників, кожна з яких відрізняється своєю технікою, піхотою, озброєнням та екіпіруванням. Кожна фракція має своїми перевагами і недоліками, що і будує баланс гри. Англія і Німеччина, мають важкі танки, Франція чудові літаки, а Російська Імперія – поліпшену кінноту і піхоту. Також у проекті доступні тактичні хитрощі, використання місцевості і рельєфу, застосування мінометів і небезпечної хімічної зброї.
Pax Romana
Дата виходу: 2003 р.
Жанр: Історична стратегія в реальному часі, економічний симулятор, Стародавній Рим
Гравець зможе відчути себе в ролі справжнього римського імператора, який повинен зробити Рим самої процвітаючої і розвиненої імперією у всьому світі. Для цього потрібно охопити всі сфери, які зможуть вплинути на благоустрій, а саме – політику, економіку, розвиток технологій, а також оборону і сильну армію.
На початку гри, геймеру буде надана слабка країна з мінімальними доходами, слабким військом, низьким рівнем науки, технологій і т. д. Щоб вийти із ситуації, гравець повинен правильно розподілити робочу силу, налагодити видобуток ресурсів, відновити будівництво міст, а також навчити армію. В процесі проходження будуть відкриватися нові території, юніти і інші можливості, а військова міць буде піддаватися постійним набігам кочових племен.
Praetorians
Дата виходу: 2003 р.
Жанр: Стратегія в реальному часі, про Стародавній Рим, Стародавній Єгипет
Події гри, переносять у часи правління Юлія Цезаря, який займався обороною кордонів від племен кочівників. Гравець зможе побувати в ролі одного з легатів – професійних воєначальників і стратегів. У процесі гри, гравець зможе пережити такі історичні події: початок громадянської війни, війна з Галлією та іншими германськими племенами, становлення Римської Імперії і т. д.
Гравець зможе взяти під контроль цілі легіони загартованих у боях римських солдатів. Управління проводиться групами. Кожна група має спільний запас витривалості і здоров'я. Загони можна розділяти або об'єднувати для досягнення тактичної переваги в бою. Також існують спеціальні воїни, які володіють надихає аурами. Аури здатні значно підвищити захист, рівень здоров'я і ефективність легіонерів. Проект зможе сподобається всім фанатам real-time стратегій, а також любителям історії, оскільки в грі реалізована історично достовірна спорядження та зброю.
Серія Бліцкриг
Дата виходу: 2003-2017 р.
Жанр: RTS, Стратегія Друга Світова, симулятор військових дій, зроблено в Росії
Сюжет гри повністю присвячений Другій світовій війні. Події проекту відбуваються у часових межах з 1939 до 1945 року. На вибір доступно три сторони конфлікту: Країни Осі, СРСР, Західні Союзники. Кожна з фракцій володіє своїми компаніями, сценаріями, локаціями проведення воєнних дій, а також історичним озброєнням, технікою і головнокомандуючими.
Проект є тактичної real-time стратегія, в якій гравець бере на себе роль головнокомандувача. Основне завдання геймера – виконати поставлене завдання з мінімальними втратами особового складу. У проекті присутній взаємозв'язок між місіями. Це означає що в такій задачі, у гравця будуть ті ж солдати що і в попередній (загиблі солдати замінюються слабо навченими новобранцями). З головних достоїнств гри слід відзначити: великий набір історичної екіпіровки, зброї і техніки, три одиночних компанії, більше 50 місій, масштабні і динамічні битви в многопользовательском режимі.
Crusader Kings
Дата виходу: 2004 р.
Жанр: глобальна Історична стратегія, про середньовіччя, про Близький Схід
Гра знаходиться у часових рамках, які зможуть перенести гравця в основні битви, які відбулися в період середньовіччя. Геймер зможе взяти активну участь у Третьому хрестовому поході, Столітній війні, а також у битві при Гастінгсі. Основна суть гри лежить в повному територіальному домінування над іншими країнами і фракціями.
У проекті присутній розвиток технологій, які не залежать від дій гравця. Можна вибрати лише основну орієнтацію розвитку для головних областей. Також у грі присутня моделювання історичних подій. Так гравець зможе потрапити в розпал хрестового походу або у важкі часи Столітньої війни. Основним геймплейний нововведенням проекту, стали випадкові події. Наприклад, можна побудувати захоплювати інші країни і провінції, але чим більше у гравця буде підконтрольних територій, тим складніше керувати ними, а це може призвести до бунтів та повстань. В цілому, проект зможе сподобається всім фанатам жанру, а також любителям ігор про середньовіччя.
Knights of Honor
Дата виходу: 2005 р.
Жанр: Стратегія в реальному часі, глобальна стратегія про середньовіччя, про лицарів
Дії гри розгортається на величезній карті середньовічного світу, яка налічує 100 різних держав, реально існували у ті часи. Гравець зможе вибрати будь-яку і країн і взяти участь в розвитку і становленні нової масштабної імперії. Основне завдання гри – придушити всі конкуруючі країни, знищити ворогів і утримати владу.
Гра виконана у вигляді стратегії в реальному часі з елементами глобальної стратегії. На великій карті, гравець зможе дивитися стан і політичні дії інших країн. В режимі стратегії, гравець повинен керувати військами і вести активні бойові дії з ворогом. У проекті реалізована система придворних лицарів. Кожен лицар – окремий підданий короля, який впливає на військову міць, будівництво, торгівлю, військову розвідку і релігію. Лицарі будуть прокачуються в процесі гри, дозволяючи покращувати всі аспекти країни в цілому. Проект може похвалитися широкими можливостями, цікавими битвами і високою увагою до дрібних деталей, на зразок релігії, казначейства, будівництва і т. д.
Rise and Fall: Civilizations at War
Дата виходу: 2006 р.
Жанр: RTS, RPG, Стародавній Рим, про Стародавню Грецію, про Стародавній Єгипет
Події гри повідають про протистояння чотирьох цивілізацій, які ведуть постійні війни за контроль над територіями та цінними ресурсами. Гравець зможе стати воєначальником Єгипту, Греції, Персії або Риму і привести свою фракцію до повної перемоги над конкурентами. Для Греції та Єгипту доступні свої поодинокі компанії і сценарії, в яких гравець зможе особисто керувати Олександром Македонським або Клеопатрою.
Проект має дві ігрових складові – стратегічну і рольову. У рольовій – геймер повинен керувати героєм, виконувати різні завдання, застосовувати особливі навички, збирати військо і т. д. Стратегічна складова представлена класичною спорудою бази, удосконаленням технологій, наймом військ і нападом на базу супротивника. Крім історично достовірних типів військ, спорядження та обладнання, в грі присутні елементи мифологи і фентезі.
Золота Орда
Дата виходу: 2008 р.
Жанр: Історична стратегія в реальному часі, RPG, про Русь, зроблено в Росії
Сюжет гри побудований на протистоянні трьох фракцій – Тевтонців, Русичів і Золотої Орди. Гравець може взяти під контроль будь-яку з них і взяти участь в масових середньовічних битв. Кожна з фракцій має свою сюжетну лінію і компанію, що дозволяє зануритися в історичні битви від імені кожної сторони конфлікту.
Проект об'єднує в собі такі жанри, як стратегія і RPG. Рольова складова представлена героями, які володіють унікальними талантами і значно посилюють навколишні війська. Основна стратегічна складова, представлена класичною спорудою бази, розвитком промисловості, будівництвом оборони та будівель, збором армії і битвами. Оскільки, граючи є історичною, в ній змодельована реальна екіпірування та озброєння кожної зі сторін конфлікту. Проект зможе сподобається всім любителям класичних real-time стратегій в історичному сетінгу.
XIII століття. Слава або смерть
Дата виходу: 2007 р.
Жанр: Історична стратегія в реальному часі, середньовіччя, про Русь
Події гри охоплюють весь XIII століття і розповідають про кровопролитному протистоянні між 21 фракцією. Гравець зможе взяти будь-яку сторону конфлікту і спробувати привести до повної перемоги одне з середньовічних держав. У грі є 5 компаній і близько 30 боїв, кожна з яких моделює реальні події, що відбувалися в ті часи.
Проект виконаний у вигляді real-time стратегії з усіма характерними рисами жанру. Гравець повинен побудувати базу, вивчати технології, займатися збором ресурсів, прокачуванням зброї і екіпіровки і створенням потужної армії. Після цього можна надсилати військо в бій. З ключових моментів гри, варто відзначити велику кількість військ, достовірну екіпіровку, безліч унікальних фракцій, облоги замків і масові багатокористувацькі баталії.
Imperium Romanum
Дата виходу: 2008 р.
Жанр: RTS, містобудівний симулятор, Стародавній Рим
Гравець зможе побувати в ролі правителя Риму, який облаштовує місто на свій смак і розсуд. Будуйте нові вулиці, покращуйте технології, створюйте легіони професійних воїнів, а також бийтеся з ворогами за допомогою кінноти, облогових знарядь і загонів гастатов.
Проект дозволяє взяти під власний контроль будівництво Риму. Гравець починає свій шлях з найпростіших споруд, поступово розвиваючи місто, зміцнюючи інфраструктуру, вивчаючи більш просунуті технології і збираючи найкраще військо. Не обходиться справу і без військових сутичок з ворогами імперії, які постійно зазіхають на територіальну цілісність. В цілому проект сподобається всім любителям стратегій про Рим, а також фанатам містобудівних симуляторів.
Victoria 2
Дата виходу: 2010 р.
Жанр: глобальна Історична стратегія, про Першу світову, економічний симулятор
Проект знаходиться в часових рамках від 1836 до 1936 року. Гравець стає лідером одного з 271 держав, які реально існували у ті часи. Основне завдання гри – створити наймасштабнішу імперію в світі, придушити всі конкуруючі країни і перемогти в Перової світовій війні.
У грі реалізована повна свобода дій, гравець зможе вибрати одну з країн і привести її до повної перемоги. Складність гри залежить від вибору країни. Маленькій і слаборозвиненою державою, складно захоплювати більш сильних конкурентів, що вимагає майстерного знання в політиці та економіці. Також в грі змодельовані реальні історичні події, на зразок вбивства Франца Фердинанда, революцій, епідемій і т. д.
Sengoku
Дата виходу: 2011
Жанр: глобальна Історична стратегія, про Японію, RPG, економічний симулятор
Події гри переносять в Японії XVI століття. Гравець виступає в ролі впливового феодала, який повинен об'єднати всі східні країни під прапором однієї потужної імперії. Для цього гравець повинен стати сильним лідером свого клану, мудрим правителем і кращим полководцем.
Гра є глобальною стратегією, в якій всі дії відбуваються на одній великій карті. Ігрове поле налічує понад 350 різних провінцій. Гравець повинен управляти своїм кланом, нарощувати військову міць і поступово брати під контроль розрізнені клани, створюючи могутню імперію. Також в грі доступна можливість створювати сім'ю, призначати приймачів і заохочувати васалів, які повинні слухняно виконувати накази. З головних особливостей проекту, варто відзначити велику різноманітність типів військ, широкі політичні і економічні можливості, дипломатію, історичні події.
Hegemony Gold: Wars of Ancient Greece
Дата виходу: 2012 р.
Жанр: Стратегія в реальному часі, про Стародавню Грецію
Події гри розповідають про внутрішніх конфліктах, які відбувалися в часи Древньої Греції. Гравець зможе взяти активну участь в масових повстаннях, боротьбі за владу, громадянських війнах і т. д. У проекті доступно кілька фракцій, з допомогою яких можна захопити владу в Греції і повністю переписати історію.
Проект є класичною стратегією в реальному часі з характерною для жанру будівництвом бази, збором армії, будівництвом оборони і резервів, а також баталіями стінка на стінку. У грі присутні тактичні можливості і різні військові хитрощі. Можна користуватися рельєфом та особливостями локацій. З головних особливостей варто відзначити: великий набір різних типів юнітів, деталізовану історичну екіпіровку, битви на воді.
Alea Jacta Est
Дата виходу: 2014 р.
Жанр: Uлобальная стратегія, про Стародавній Рим
Проект знаходиться у часових межах, починаючи від першого століття до н. е. і закінчуючи третім століттям н. е. Цей час збігається з періодом становлення і розвитку Римської імперії. Гравець зможе взяти активну участь в основних битвах і громадянських війнах, які відбувалися під час перших століть самої могутньої імперії в світі.
Гра виконана у вигляді покрокової стратегії, яка більш за все нагадує класичну настолку. У грі реалізована масштабна глобальна карта, що охоплює територію всіх римських земель та провінцій. Гравець зможе створити свою армію і спробувати вплинути на хід історії, скидаючи імператорів, укладаючи союзи з германськими племенами, відкриваючи нові фронти і захоплюючи все більші території. Проект зможе сподобається всім любителям глобальних стратегій про Стародавній Рим, а також фанатам таких ігор як Total War.
Hegemony Rome: The Rise of Caesar
Дата виходу: 2014 р.
Жанр: Стратегія в реальному часі, RPG, про Стародавній Рим
Сюжет гри дозволить занурити гравця в події, які розвивалися в часи правління Юлія Цезаря. Під його початком, геймер повинен підкорити войовничі германські племена, які стали справжньою «кісткою в горлі» для великої Римської Імперії.
У проекті зроблений упор на тактичні битви з застосуванням різних видів піхоти і кінноти. Доступні військові хитрощі, на зразок удару в тил, приманки, використання місцевості та погодних умов. Крім самого бою, гравець повинен стежити за постачанням харчів, амуніції та новобранців. Для цього, потрібно створювати цілі мережі логістичних маршрутів підтримки. В цілому проект припаде до смаку всім любителям динамічних стратегічних ігор з розвиненою тактичної складової.
Urban Empire
Дата виходу: 2017 р.
Жанр: Стратегія в реальному часі, містобудівний симулятор, економічний симулятор
Гравець зможе приміряти на себе роль міського правителя, який розвиває свій мегаполіс на протязі двохсот років. За цей час на місто будуть впливати катаклізми, політичні інтриги, технологічний прогрес, світові війни і т. д. Основне завдання гравця – стати мудрим і сильним правителем, а також вибрати потрібний курс розвитку цілого міста. Зробити це можна різними шляхами, ставши добрим мером або деспотичним тираном.
У грі реалізовано розвиток епох, яке не залежить від гравця. Впровадження нових технологій, історичні події та інші фактори, сильно впливають на ігровий процес і зможуть різко загнати бюджет міста сильний мінус. Що б справлятися з нестандартними ситуаціями, гравець повинен продумувати кожен наступний крок і розвивати місто в різних напрямках. Цьому може завадити міська рада, яка відхиляє або приймає ризиковані рішення. Як і в реальному житті думку ради можна схилити на свою сторону шляхом обману і корупції.